Exista invatati care spun ca muzica si cantecul sunt interzise. Acestia aduc aparente dovezi din Coran si Sunnah si se bazeaza pe unii invatati .
nu este nimic rău în cântecul în sine. Păcatul se află în acele cântece în care intervin lucruri care le scot din ceea ce este permis in Islam.
Este un lucru general recunoscut că un cântec care este însoţit de alte lucruri interzise, cum ar fi interpretarea sa într-un loc în care se bea sau însoţirea lui de gesturi obscene, este interzis. Trimisul lui Allah i-a avertizat atât pe acela care îl interpretează, cât şi pe acela care ascultă la el cu pedeapsă aspră când a zis: „Unii din comunitatea mea vor bea vinul denumindu-l cu alte denumiri, cu instrumente şi cu cântăreţe în prezenţa lor. Allah va face ca pământul să se despice şi să-i înghită pe ei şi îi va preschimba pe ei în maimuţe şi în porci.“
Nu este neapărat nevoie ca forma şi chipurile acestora să se schimbe, ci li se vor schimba sufletele şi vor purta în pielea de om suflet de maimuţă şi de porc.
Subiectul cântecului nu trebuie să contravină bunei cuviinţe şi învăţăturilor Islamului. Interpretarea unui cântec care glorifică vinul şi invită la consumarea lui, de exemplu, este socotită interzisă, ca şi ascultarea lui.
Religia respinge vorbele fără rost şi exagerările în toate, inclusiv în privinţa adoraţiei.
Cântecul şi muzica au fost asociate în general cu luxul, cu băutura şi cu ceea ce este oprit (haram) şi aceasta i-a determinat pe mulţi invatati să le interzică sau să le socotească total nerecomandabile.
Unii au spus: „Cântecul face parte dintre „poveştile deşarte“ la care se referă versetul lui Allah Preaînaltul:
“Dar printre oameni sunt şi [unii] care cumpără poveştile deşarte pentru a rătăci cu ele de la calea lui Allah, fără de ştiinţă, şi pentru a o lua în derâdere. Aceia vor avea parte de pedeapsă înjositoare” (Luqman: 6).
Cantecul si muzica sunt permise, insa e necesar sa amintim si conditiile in care lor li s-a acordat aceasta permisibilitate.
1. Continutul cantecului si genul de muzica trebuie sa fie in stil islamic si sa nu fie cauza atitudinilor ce contravin Islamului.
2. Contextul (genul, locul si timpul) trebuie sa se conformeze de asemenea.
3. Nu trebuie sa se exagereze cu acest tip de distractie astfel incat sa-i determine pe musulmani sa uite de indatoririle lor fata de Allah.
4. Muzicienii si cei care asculta muzica trebuie sa fie constienti de locul pe care il ocupa aceasta arta in viata lor si de influenta pe care o are asupra lor.
Atata timp cat melodiile nu contin expresii vulgare si dansul nuditate nu cred ca ar face rau nimanui. O nunta, nu ar avea farmec fara muzica sau multe alte ocazii speciale.
Muzica si dansul fac parte din cultura si civilizatie.
Ar-Rabee’(ra)(luă parte la Declaraţia de la Rizwan) era o femeie a Paradisului.
Ea povesti că în ziua căsătoriei ei Profetul (pacea si binecuvantarea fie asupra lui) îi vizită casa aşezându-se pe pat. Tinere fete cântau acompaniate de Daf (similar tamburinei fără talgere ori clopoţei) şi Profetul (sas) asculta cu plăcere cântecul lor.
Când au început să spună că un profet ce ştia lucruri despre viitor stătea printre ei, Profetul(sas) le opri, şi le-a spus calm că nimeni nu ştia despre necunoscut, cu excepţia lui Allah (swt)şi renunţând la această afirmaţie, ele puteau continua să cânte.
Această întâmplare arată că nu este un rău ca tinerele fete ale une familii să se adune şi să cânte cu ocazia unui eveniment fericit, ca de exmplu o căsătorie, pentru a-şi exprima bucuria.
Nu a exista nimic autentic în legătură cu interzicerea cântecelor, parerile sunt impartite.
No comments:
Post a Comment